Statystyki
- Odwiedziny: 354868
- Do końca roku: 255 dni
- Do wakacji: 66 dni
I Programy dopuszczone do użytku w Przedszkolu Publicznym Nr 1
w Kowarach:
1. "KOCHAM PRZEDSZKOLE"
PROGRAM WYCHOWANIAPRZEDSZKOLNEGO AUTORSTWA SŁAWOMIRY ZAŁĘSKIEJ, WYDAWNICTWO WSiP 2018 ROK
2. PROGRAM PREORIENTACJI ZAWODOWEJ, PT. "BĄDŹ KRAWCEM SWOICH MARZEŃ"
Celem preorientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami w ich otoczeniu, kształtowanie postawy pracy i motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci oraz stymulowanie ich pro-zawodowych marzeń.
Treści programowe oraz cele szczegółowe – osiągnięcia dzieci:
1. Zasoby własne, m.in.: zainteresowania, predyspozycje, mocne i słabe stron jako potencjalnych wyznaczników obszarów do rozwoju, kompetencji (wiedzy, umiejętności i postaw), wartości, predyspozycje zawodowe, stan zdrowia.
2. Wprowadzenie w świat zawodów, m.in.: poznawanie zawodów, wyszukiwanie oraz przetwarzanie informacji o zawodach i rynku pracy, umiejętność poruszanie się po nim.
3. Ginące zawody.
4. Moim marzeniem jest! m.in.: planowanie ścieżki edukacyjnej i zawodowej z przygotowaniem do zdobywania doświadczenia zawodowego oraz refleksji nad nim, marzenie o swoim przyszłym zawodzie.
3. PROGRAM „KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY”
Program „Kubusiowi Przyjaciele Natury” to największy ogólnopolski program edukacyjny o tematyce ekologicznej dla przedszkoli oraz od 2019 roku również dla szkół podstawowych.
Celem programu jest zachęcanie najmłodszych do dbania o środowisko naturalne, uczenie szacunku dla przyrody, ale także kształcenie dobrych nawyków w zakresie odżywiania oraz aktywnego spędzania czasu i ruchu.
4. „PRZYRODA POD TĘCZOWYM PARASOLEM”
Program edukacji przyrodniczej.
Główne założenia programu:
• Rozwijanie pasji poznawania zjawisk przyrodniczych.
• Uczestniczenie w bezpośrednich obserwacjach i kontaktach z przyrodą.
• Poznanie rożnych ekosystemów występujących w najbliższej okolicy (las, łąka, ogródek)
• Pogłębianie wiedzy o środowisku przyrodniczym i sposobach jego ochrony.
• Ukazanie zależności stanu środowiska od działalności człowieka.
• Prowadzenie badań, doświadczeń i eksperymentów.
• Budzenie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt poprzez kształtowanie właściwych postaw i zachowań.