Przedszkole Publiczne nr 1

58-530 Kowary ul. Sienkiewicza 9

Tel: (75) 718-25-34

       (75)718-26-24

sekretariat/dyrektor wew. 11

(7:30 - 15:30)

intendent wew. 12                 

(7:30 - 15:30)

fax wew. 13

świetlica wew. 16                   

(6:00 -7:30; 15:30 - 17:00)

 

      

Rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu.

 

6:00 - 8:00 

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowana rozmowa na bliskie im temat tematy. Zabawy samodzielne, tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawy w poczuciu bezpieczeństwa. Obserwacja. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, z trudnościami nierozwojowymi o charakterze stymulującym rozwój. Planowanie przebiegu dnia i aranżowanie przestrzeni Gromadzenie propozycji dzieci i rodziców. Zabawy integrujące grupę.

  

8:00 - 8:30

Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy dydaktyczne i inne według inwencji nauczyciela. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowo – higieniczne.

 

8:30 - 9:00

Śniadanie – realizacja założeń programowych z zakresu nawyków higienicznych oraz dbałości o zdrowie.

 

9:00 -10:30

Kinezjologii Edukacyjnej. Zajęcia dydaktyczne z cała grupą i w zespołach wg realizowanego programu przedszkolnego zgodnego z podstawa programową wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, rekreacji ruchowej stymulujących rozwój dzieci. Obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe.

 

10:00 -10:45

Przygotowanie do drugiego śniadania - czynności porządkowe i samoobsługowe.

 

10:45 -11:00            

Drugie śniadanie.

 

11:00 -12:45

Leżakowanie – dzieci młodsze. Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczyciela bądź odtwarzanych z CD.

 

11:00 -12:00

Zabawy swobodne, badawcze inspirowane przez dzieci. Organizowanie zabaw na świeżym powietrzu w szczególności ruchowych i sportowych, przyrodniczych. Organizowanie wycieczek.

Język angielski według harmonogramu

Religia według harmonogramu.

 

12:45 -13:00

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.

 

13:30 -17:00

Relaksacja. Słuchanie literatury dziecięcej- baśni, wierszy. Muzyka relaksacyjna. Samodzielne zabawy dzieci wynikające z zainteresowań dzieci lub podejmowanie różnorodnych form działania przy inspiracji nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wspomagającym rozwój dziecka, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Pobyt na świeżym powietrzu, w tym zabawy sprawnościowe. Rozchodzenie się dzieci.