Przedszkole Publiczne nr 1

Listopad

Zadania do tematu: Zwierzęta domowe.

1. Trzy kotki – słuchanie wiersza W. Szwajkowskiego. Czytając tekst można pokazywać różne sylwety kotków, obrazując, jak zwierzaki zmieniały kolory.
"Trzy kotki"
Witold Szwajkowski
Trzy kotki: czarny, szary i biały
po całym domu myszkę ganiały.
Bała się kotków ta myszka mała
i się do worka z mąką schowała.
Kotki wskoczyły za nią z zapałem
i z worka wyszły – trzy kotki białe.
Potem na dachu wróbla spostrzegły,
lecz do komina wróbel przebiegły
uciekł przed nimi, więc kotki za nim –
skok do komina był łatwy dla nich –
ale się pomysł okazał marny,
bo kiedy wyszły, każdy był czarny.
Gdy kotki płotkę ujrzały w stawie,
wskoczyły po nią i już ją prawie
nawet złapały, lecz się wymknęła –
na drugi koniec im odpłynęła.
Nie miały siły dogonić płotki,
więc wyszły z wody trzy mokre kotki.
Po swych wyczynach nie miały siły
i na leżakach się położyły.
Zimno im było, w łapki i w uszy,
więc się musiały szybko wysuszyć.
Gdy się na słońcu kotki wygrzały,
znów był tam czarny, szary i biały.
Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania. Pytania: Ile było kotków?; Jakie miały kolory?; Jakiego koloru były kotki, kiedy wskoczyły do worka z mąką?; Jaki kolor miały kotki, gdy wyszły z komina?; Dlaczego kotki były mokre?.

2. „Liczymy kotki” – zabawa matematyczna. Rozkładamy sylwety kotów i układamy je w odpowiedniej kolejności, określając ich cechy: To jest duży czarny kot, większy kot szary i największy kot biały. Dzieci liczą, ile jest wszystkich kotków. Mówią, który kot jest duży, który większy, a który największy.  Następnie rozkładamy sylwety kotów i układa je w kolejności, określając ich cechy: To jest mały kotek czarny, mniejszy kotek szary i najmniejszy kotek biały. Prosimy by dzieci głośno policzyły, ile jest wszystkich kotków.

3. „Mój piesek” – zabawa dydaktyczna. Rozkładamy trzy obrazki psów różniących się od siebie wyglądem. Dzieci opisują wygląd zwierząt. Opowiadają, w jaki sposób opiekowałyby się swoimi psami. Prosimy dzieci, aby uruchomiły swoją wyobraźnię i wymyśliły, o co mogłyby ich prosić zwierzęta, gdyby umiały mówić. 

4. „Dmuchane obrazy” – praca plastyczna. Dzieci malują kartki papieru zwykłą wodą, a następnie dowolną farbą. Później dzieci otrzymują słomki i dmuchają w nie (przy zachowaniu prawidłowego toru oddechu - usta obejmują dokładnie rurkę, prosty strumień powietrza ), kierując podmuchy na kartki z farbą.

5. "Kundel Bury"- śpiewanie, zabawy przy piosence. https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns